Emma
    Hejsan, jag undrar över hur jag ska svara/tacka ja till min slutantagning på Region Dalarna? Jag har ingen aning om var jag ska gå in och har inte heller fått något mail.

    Väldigt tacksam för svar

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej, Emma!
    här får du kontaktuppgifter till Antagningskansliet Region Dalarna
    Postadress: Myntgatan 2 791 51 Falun
    Tel: 023-77 70 30 Fax:023-77 70 71
    [email protected]
    och
    här är länk till Antagningssidan
    https://intag.regiondalarna.se/Default.asp?page=auth/common/login

    Oftast måste man höra av sig bara om man tackar "nej" till sin gymnasieplats. Men det kan förekomma avvikelser.
    Läs ordagrant vad som står på ditt Antagningsbesked. Står det vilken dag är "sista svarsdag"? Det är inte "först till kvarn" när det gäller antagning till gymnasiet, utan man går strikt på "poäng" /Meritvärde/, därför behöver du inte vara orolig att du missar plats om du inte svarar snabbt. Du kan lugnt vänta tills på måndag och kontakta en SYV på din gamla grundskola. Om "hen" är på semester nu, så finns det en jourhavande SYV i kommunen, som hjälper dig. Du kan ringa kommunväxel och be att bli kopplad till den SYV, som inte är på semester. Om du inte får rätt hjälp i växeln, be att få tala med en grundskolechef i kommunen.
    Du kan också skriva av text från ditt Antagningsbesked & skicka den som kommentar till din fråga - här på sidan www.fragasyv.se, så skall vi försöka hjälpa dig reda ut det hela. Om du uppger vilken skola du har blivit antagen till, blir det lättare för mig att hjälpa dig.
    Vänligen
    SYV Ludmila