Lukas

    Hej! Jag har precis fått veta att jag har kommit in på mitt första handsval genom webben. Hur tackar man ja på den slutliga antagningen? Det står att man ska svara på webben men vi hittar ingenting om det! Hjälp!

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Det kan fungera lite olika beroende på var du bor och vilket antagningskansli som du tillhör. Antagningskansli=hemsidan där du gjorde ditt gymnasieval.

    På http://antagningskanslier.se/ kan du se alla antagningskanslier i Sverige.

    Ibland är det så att om en elev blivit antagen till sitt första val behöver hen inte svara. Kanske det är så i ditt fall?

    Jag tycker att du ska kontakta ditt antagningskansli via telefon eller mejl för att vara helt säker.

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare