Li

    Hej! Jag går i nian och vill gärna gå bild och form design på AW. Det är arbetsprover man ska göra, men jag undrar hur bra man ska vara på arbetsproverna? Jag är inte jätte erfaren på teknikerna på några av proven, men jag tror ändå att jag skulle kunna göra något ganska bra ändå. Men är det jätte svårt att komma in på den utbildningen? Och hur bra förväntar dom sig att proverna ska vara, eller hur bra ska dom vara för att man ska komma in/ få bra poäng?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    om du vill söka till Anna Whitlocks gymnasiets ES/inriktning bild-och formgivning, behöver du, förutom att du måste lämna in ett arbetsprov senast den 15 mars 2021, även ha lägst betyget C i ämnet Bild i ditt slutbetyg från grundskolan. Information om det står på annawhitlocksgymnasium.stockholm.se/estetiska-programmet-inriktning-bild-och-formgivning

    När du gör arbetsprovet, gör ditt bästa! Du kan inte göra mer än ditt bästa, och FRåGA SYV önskar dig Lycka till och kommer hålla tummarna för dig!
    Bästa hälsningar
    Julia