Nathalie
    Hej!

    Jag har hört att det är mycket svårare på IB än andra linjer. Men är det för att alla studier är på engelska eller är det på grund av något annat?

    Och hur höga betyg behöver man för att ens komma in på IB, för det känns som det på grund av att man ska göra ett antagningsprov och allt.

    Mvh, Nathalie

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det är svårare när man läser på ett annat språk än modersmålet. Annars så behöver inte IB vara svårare än SA eller EK. Man kan välja extra matte, fysik, kemi och biologi så att man blir behörig söka till ex läkarprogrammet på universitetet. Gör studiebesök till IB eller gå en dag där på prov. Med vänlig hälsning, Mikael syv