Eva
    Jg har två frågor. 1. Jag undrar hur en ser på ens meritförteckning på antagning.se (till exempel) huruvida en studerat en grundkurs eller en kurs på avancerad nivå? Jag läser till en Master, och har bara råd att fördela 30 av de 120 poängen på grundkurs/er. 2. Det verkar som att vissa universitet/högskolor har kurs som är obligatoriska i en Masterexamen, dock inte alla. Jag snickrar ihop min examen själv, men oroar mig för att jag inte ska hämta ut den då något lärosäte kan säga att jag inte har med de obligatoriska kurserna. Jag läser på distans vid olika universitet, och undrar då vid vilket jag har lov att hämta ut min examen? Ska det inte vara likadant överallt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Lärosäten får bestämma mycket själva, lokalt, därför måste du göra planering med studievägledare på den institutionen där du vill ta ut masterexamen.