Caroline
    Jag har läst endel fristående kurser på distans, och nu börjat fundera på att planera mina kurser mer för att kunna ta ut en examen i framtiden. Men då behövs ju ett visst antal poäng i något huvudområde. Men hur vet jag vilket huvudområdet på kursen är? Exempelvis har jag läst logistik, är logistik ett eget huvudområde eller går det under ekonomi som det gör när man söker på antagning.se?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Caroline,
    du behöver ta kontakt med studievägledare på den institutionen där du vill ta ut din examen. Det är nämligen så att varje högskola och universitet i Sverige åtnjuter viss "akademisk frihet" och kan i mångt och mycket själv bestämma vilka kurser får ingå i de examen som de utfärdar.

    Bästa hälsningar
    ANNA