Matilda

    Hej! Jag går just nu i åk 2 och hade bestämt mig för att gå om gymnasiet och ansöka till ett nytt program då jag inte gillar det jag går just nu men har tänkt mycket och känner att det är ganska onödigt då jag bara har 1 år kvar. Har dock gjort en gymnasieansökan som nu är låst då omval perioden är slut och hade där flera val, hur tar jag bort den ansökan? Kan jag maila min gymnasieantagning så dom raderar min ansökan? Vill fixa det fort så det inte blir något strul och jag tas bort från den skolan jag går i just eller likande

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Matilda!
    Du kommer inte förlora din nuvarande utbildningsplats även om du blir Antagen till en ny gymnasieutbildning. Du kan givetvis kontakta gymnasieantagningen redan nu men du kan också invänta antagningsbesked och svara på det beskedet - om du inte vill använda dig av den nya platsen då tackar du Nej (som svar på antagningsbeskedet).