mr
    hur uppnår jag godkänt om jag fick f i terminsbetyget

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, du undrar hur du kan uppnå ett godkänt betyg.
    Jag vet inte vilken kurs du fick F i terminsbetyget.

    Allmänt gäller det att det är läraren som personligen ansvarar för att sätta rätt betyg på varje elev. Du måste därför i första hand prata med din lärare i den aktuella kursen.

    Om du känner att du inte får förklaring till varför du fick F i betyg från din lärare, kan du vända dig till rektor. Eftersom du är 17 år, så tror jag att du går på gymnasiet.
    På en stor gymnasieskola finns det ofta flera rektorer. Du bör vända dig till rektor på just ditt program.

    Andra personer på skolan, som kan ge dig hjälp och stöd är kurator & speciallärare.

    Utan att jag vet mer om din situation, kan jag - tyvärr - inte ge dig ett bättre svar. Du är välkommen att höra av dig igen. Uppge då vilken kurs din fråga gäller.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare