Hej! kika gärna på framtid.se/yrke/musiklarare där bl.a berättas om hur man i Sverige blir "behörig Musiklärare"; det fins det - se info på sidan, länk ovan, om tre olika möjliga vägar.
    Sedan är det också så att i brist på behöriga lärare kan även obehöriga få jobb ibland. Om man lyckas få jobb trots att man saknar rätt utbildning kan man efter några år ha ännu mer tur och komma med i något projekt som hjälper obehörga lärare att bli behöriga.
    Så, om man har goda kunskaper inom musik och vill bli lärare i musik, så kan man testa även söka jobb som obehörig lärare.