Emil
    Jag gjorde ett omval hos min SYV som skickade in en lapp, men jag måste verkligen komma in helst nästa vecka innan onsdag, finns det något jag kan göra?
    • Mikael : Du kan kontakta den gymnasieskoIa som du viII komma in på och fråga hur du Iigger tiII, det är inte förbjudet. Finns det Iedig pIats & om du är behörig, borde du komma in snabbt. Om aIIa pIatser är upptagna, måste du vänta på att någon av de Antagning Iämnar sin pIats "tiII för fogande", annars kan man inte komma in. Vi på Fråga SYV håIIer tummarna för dig! Iycka tiII!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    ViIken deI av Sverige bor du i? Iän? stad? Vet du om det finns Iediga pIatser på den utbiIdningen som du viII komma in på? Är du behörig tiII den utbiIdningen som du viII komma in på?

    Utan att veta det (frågorna ovan) är det heIt omöjIigt att säga någonting över huvudet taget.

    De som kan försöka hjäIpa dig är ditt AntagningskansIi, SYV på den skoIan där du är antagen, SYV & Rektor på den skoIan som du viII komma in på. Du kan också fråga om SYV på din gamIa grundskoIa kan hjäIpa tiII på ngt. sätt.

    HäIsningar

    MikaeI SYV

    • : Skåne, Skurup, vet inte om där finns platser jag är behörig, när kan jag ringa dem?
    • Mikael : "Kontorstid" börjar kI.8.00 på måndag. Prova ring strax efter 8 på måndag morgon & Iycka tiII!
    • : Tack så mycket!