Ismail
    Min fråga är hur skall jag veta att om dem är uppladdade. Vart ska de stå?
    Jag har redan 3 st som är under enstaka kurser som jag har inte lagt. Betyder det att dem är redan uppladdade och är redan inräknade inför antagning beskedet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ismail!
    Du borde när du är inloggad på www.antagning.se kunna se vilka betyg som är synliga. Om du har fler gymnasiala betyg än betygen som du sista dag för komplettering kan se, ladda upp de betygen själv i så fall. Det är ditt ansvar att kontrollera att alla dina gymnasiala betyg syns på Antagning.se
    Många komvux är kopplade till BEDA, gemensamma betygsdatabasen, men även om din komvux är kopplad, så kan det av olika anledningar, t.ex tekniska problem, bli så att betygen inte "hamnar" rätt. Som sagt, är det ditt ansvar att kontrollera att senast sista dag för komplettering betygen är synliga.
    De betygen som är synliga för antagning.se´s personal blir inräknade i 2 fall: om de betygen måste räknas in (alltså utan de betygen är man obehörig) eller om betygen höjer ditt meritvärde.

    Hänvisning: läs gärna information på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/ladda-upp-ratt-papper/betygsdatabas