Jasmine
    Jag har verkligen ångest! Jag pendlar mellan ekonomi/juridik, ekonomi/ekonomi och sam/beteende. Jag tycker beteende låter sjukt intressant men det gör ekonomi med. Är det mycket företags ekonomi på ekonomi/ekonomi och i så fall vad innebär det? Skola har jag heller ingen aning om vilket jag vill gå på. Det som oroar mig mest är tiden, jag har ingen aning om hur mycket jag har höjt mig i mina ämnen och snart måste jag välja vilken skola jag vill gå på

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Ja, jag förstår att du känner dig stressad. Å andra sidan verkar ju båda utbildningarna passa dig eftersom du verkar intresserad av både beteendevetenskap och ekonomi. Så vad du än väljer kanske det blir bra.

    I själva Företagsekonomiämnet ingår marknadsföring, ledarskap och organisation, redovisning och kalkylering. Ämnet omfattar även entreprenörskap, där du lär dig förhållningssätt för att kunna starta, driva och vidareutveckla verksamheter.

    När det gäller skola så kanske du har möjlighet att gå på lite Öppna hus och känna efter - skolorna brukar ha det så här inför omvalsperioden. Lycka till!