R
    Hej, jag vill bli personalvetare efter gymnasiet och då verkar inriktningen beteende bäst men jag vill läsa på it gymnasiet och de har bara inriktningen media. Så min fråga är bör jag gå beteende eller ska jag välja media? Både ger behörigheten till PAO-programmet men vad borde jag välja, vad gynnar mig bäst?

    Tack, mvh Rami

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är nog en smaksak och handlar mer om att du ska gilla mediakurserna om du väljer den inriktningen eftersom du i detta fall prioriterar ditt skolval mer än program. Jag tror inte det missgynnar dig om du inte tror att du presterar lägre betyg i mediakurserna. /Lena, Syv