jade
    jag läser naturvetenskap nu i gymnasiet 2:an men jag vill bli advokat, vad måste jag göra då? jag är inte bra på kemi men har chans att få godkänt men inte fysik. finns det någon annan lösning i såna fall? (jag är så förvirrad och desperat att få hitta någon annan lösning! vill så gärna bli advokat)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, läser du Natur så har du ju fördelen att bli behörig till det mesta på högskolan och till advokat behöver du inte fysik även om det är trist att inte bli godkänd. Så själva behörigheten till att söka Juristprogrammet har du om du går klart Natur - inga problem. /Lena, Syv