Kimia
    På ett naturvetenskaplig basår,om man har läst till Ma2a?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, på följande högskolor/Universitet räcker det /i alla fall nu, med Matte 2/ för att bli behörig att söka till Naturvetenskapligt basår:
    Örebro Universitet
    Linnéuniversitetet (Kalmar/Växjo)
    Högskolan i Jönköping.

    Behörighetskraven kan höjas till Matte 3 tills det blir dags för dig att söka, därför råder jag dig läsa Matte 3 under gymnasiet, om du kan.

    Mvh
    MIKAEL SYV