Linda
    Hej.

    Jag funderar på att läsa mitt första år på IB utomlands. Vad jag undrar är om jag kan flytta tillbaka till Sverige, och sedan fortsätta studierna vid andra ring på en svensk skola?
    (P.S, då vill jag helst fortsätta med IB på den svenska skolan också)

    Mvh
    Linda

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det kan nog var mer praktiskt möjligt att du i sådana fall fortsätter inom samma program. Dock tar ju den skolan du då söker till i sådana fall emot dig i mån av plats eftersom du söker i år två och det kan ju vara svårt för skolan veta redan nu om de kommer att ha det. /Lena, Syv