Hej Hannah,
    om du får godkända betyg i andra kurser (i princip i alla andra kurser på samhällsvet.programmet) så uppfyller du kraven för examensbevis. Du kan ha upp till max 250 poäng betygsatta med F och 2 kurser moderna språk utgör tillsammans 200 poäng.  läs om kraven för examensbevis på gymnasieskolan på gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen
    Elever som har ett annat modersmål än svenska, kan i stället för moderna språk läsa kurser inom ämnet Modersmål.

    Om du inte uppfyller kraven för exam.bevis, får du Studiebevis; studiebevis kan du på komvux komplettera upp till examensbevis; för det vänder du dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd vid tiden du vill komplettera upp till exam.bevis. I exam.bevis från komvux är kurserna i Moderna språk ej obligatoriska.