ell

    Hejsan jag tänkte fråga er om ni vet hur många individuella val kurser man får välja som max, jag har förstått att man måste välja 2 stycken kurser så du totalt får 200 poäng, men är intresserad över att välja fler? och isåfall hur man får poäng osv. Jag går estet media på Rytmus om ni är i behov att veta det

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, i examensbeviset får endast 200 poäng plats inom individ.val och det är i så fall 2 st 100-p kurser eller en 200 p- kurs eller 4 st 50p- kurser... kika gärna på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/ES/programplan/Programplan_ES.pdf

    Du ser på länken ovan hur mycket plats som är bokad inom varje kategori...

    Läsa mer kan rektorn bevilja på ett undantag- ansök om det på din skola. Vad gäller konkurrens till eftergymnasiala utbildningar så är det oftast bäst att endast läsa ”som vanligt” och satsa på kvalitet (högre betyg).

    Studie- och yrkesvägledare