Caroline
    Hej,

    Om en elev precis har gått ut åk2 men planerar att byta program till hösten och gå om åk 2, kan eleven få ett individuellt anpassat program då eller går det inte pga att eleven redan gått ut tvåan?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Caroline,
    jo, det är fullt möjligt - att få Individuellt anpassat program (men det är rektors beslut) - och om eleven byter till åk2 och går om åk2 - då GÅR ELEVEN ÅK2 nästa läsår och innan utgången av åk2 kan beslut fattas. Så tolkar i alla fall vi den regeln. Vi känner också till ett antal exempel - när det gick ut på det viset.

    Med vänlig hälsning
    Mikael