Student
    Hej!

    Jag gick ursprungligen Natur. Inr. Natur men jag tog bort Fysik 2 och går därmed Individuellt anpassat program, när jag tar studenten och känner att jag behöver höja mitt meritvärde kan jag läsa samhällskunskap 2 och geografi 1 för att sedan ta ut en examen för Natur Sam?

    Vad kommer att hända med kurserna jag inte "behöver" i mitt examebevis som t.ex matte 4 etc?
    • Student : värt att tillägga: Jag kommer redan att gå ut med 2500 poäng
    • Milla : Det är bra men även Programatruktur bör följas - så även med höga betyg i många kurser och extralärare kanske man ändå inte uppfyller kraven för Examensbevis och får ut Studiebevis som inte ger grundläggande behörighet.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Mohamad!
    på Komvux är det mindre strikta regler och man kan ha många fler "fria" kurser i sitt examensbevis, jämfört med gymnasiet.
    Om man har betyg i kurser som man inte behöver för att ta ut examensbevis från komvux, så har man ju ändå de betygen och använda de betygen senare, i fall det skulle behövas.

    Vänligen
    L.

    Liselotte