Kimia
    Jag vill veta det,just för att få veta om jag ska läsa matte2 i första eller andra ring.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    du undrar om man läser kurser inom Individuellt val - i å k 1 eller 2 på gymnasiet?
    Oftast läser man de där "extra kurserna" i å k 2 och 3.
    Din fråga gäller en kurs Matte 2. Det blir då inte i å k 1 som du kan läsa den kursen, för att du måste först hinna få betyg i Matte 1.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare