Ida
    Hej! Jag ska läsa matte 2b till hösten på humanistiska, som mitt individuella val. Kommer vi att ha nationella prov på den kursen, ett vanligt kursprov, eller bara "vanliga" kapitel prov?

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej Ida,
    den frågan, som du staller, måste jag hänvisa till din blivande lärare i kursen Matte 2B.
    Som regel, skriver man det Nationella provet i Mattekurserna men det är ändå upp till läraren att sätta betyg /utifrån en samlad bedömning/.
    Jag råder dig fråga din lärare direkt när kursen börjar, redan på första lektionen. Du staller en viktig fråga och andra elever på kursen är säkert också mycket intresserade att få svar på den frågan.

    Vänligen & trevlig sommar!
    Ludmila, SYV