Sofia

    Hej, Jag ska skriva prövning i kursen historia 1b, jag har gått ut gymnasiet och har ett examensbevis. Jag har fått uppgifter till prövningen och det ingår att man ska analysera olika historiskamoment med ideologier. Men jag kommer ihåg att jag inte gjorde det i historia 1, det kom senare i de följande historia kurserna. Jag undrar bara om jag minns rätt eller inte? När jag har läst kunskapskraven står det ingeting om det. Tacksam för svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia!
    Läste du just historia 1b eller kanske historia 1a1 på gymnasiet? Inom ämnet historia på gymnasial nivå finns flera kurser. Om kurserna, innehåll i dem och betygskriterier läs med fördel på Skolverkets hemsida. Här får du snabblänk>>

    Annars så kan inte vi här på FRåGA SYV säga så mycket mer om kurser i historia. Vi är inte lärare i historia och kan inte innehåll i kurserna i detalj. Jag läser vad som står på skolverkets hemsida och tolkar den informationen, men det är inte min tolkning som kommer spela roll utan den tolkning som läraren gör som kommer sätta ditt betyg.
    Mitt råd är att du följer de instruktioner du fick inför prövningen. Lycka till med prövningen!