Amanda
    Finns det en praktisk linje med restaurang och livsmedel inriktning eller heter den bara RL och de finns mycket praktiskt arbete?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är korrekt att det finns ett gymnasieprogram som heter Restaurang och Livsmedel med förkortning RL. Det är ett yrkesprogram med mycket praktik - det finns ofta möjlighet att även gå ut som lärling. Det betyder att man går ut ännu mer i praktik och går in på skolan vissa dagar bara för att läsa alla kurser som inte är praktiska yrkeskurser såsom t.ex svenska, matte och engelska.

    Läs mer om programmet här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.277/restaurang-och-livsmedels-programmet-1.598

    /Lena, Syv