Anna
    Hej! Jag sökte till ett gymnasium i Stockholm som mitt 1:a handsval (vilket inte är i min kommun) och idag när jag fick reda på mitt slutliga antagningbesked så stod det att jag kom in på mitt 2:a handsval... men det står ingenting om skolan i Stockholm. (det står inget om hur många som är antagna, median, antal platser, antal lediga platser m.m)
    varför är det så?

    allt som står är att det behandlas av ett annat kansli.

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej, du kommer att få ett separat besked från Antagningskansliet i Sthm.
    Det är två olika antagningsförfarande - när man söker både i sin egen kommun OCH utanför den egna kommunen.
    Här http://www.antagningskanslier.se/default.aspx kan du hitta kontaktuppgifter till rätt Antagningskanslí & ringa/maila dem, om du vill få besked snarast.

    Hoppas mitt svar var till någon hjälp för dig!
    Vänligen
    Ludmila, SYV