Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Sadaq!
    yrkeshögskoleutbildningar är oftast kortare och innehållet mycket praktik.
    Chansen att få jobb direkt efter utbildningen är större efter en Yrkeshögskoleutbildning men ingångslönen är oftast något lägre.
    Om man tänker på att man läste under kortare tid och började jobba snabbare, så går det på "in och ut" med lönen.

    På högskola är utbildningar mer Teoretiska
    och på yrkeshögskola - mer Praktiska.

    Du kan också höra med dem på http://www.ingenjorsvagen.se och jämföra deras svar med mitt.

    Hälsningar
    Mikael SYV