Sofia
    Hej! Jag är inte skriven i Stockholm, men har sökt gymnasium där. När kommer jag få lösenord till antagligen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Sofia!

    Om du är skriven (folkbokförd) i Ljusdal, så är kontaktuppgifter till din Antagningskansli Antagningskansliet Region Dalarna
    Postadress Antagningskansliet Region Dalarna
    Myntgatan 2
    791 51 Falun
    Besökadress Myntgatan 2
    Epost:[email protected]
    Tel:023-77 70 30

    Om du sökte till en skola utanför din kommuns "avtalsområde" - i Stockholm, då är det här kansliet som hanterar det alternativet i din ansökan som är till en skola i Stockholm:
    Gymnasieantagningen Stockholms län
    Postadress Gymnasieantagningen Stockholms län
    Box 4404
    102 68 STOCKHOLM
    Besökadress Fatburen, Södermalmsallén 36, trapphus B plan 5
    Epost:[email protected]
    Tel:08-58 00 80 00

    Blev du lovad lösenord till antagningssida i Stockholm? Av dem? Kontakta den personen i så fall, som lovade dig det.

    Det vanliga sättet är att man söker via sitt eget antagningskansli (där eleven är folkbokförd). Om du sökte till en skola långt hemifrån, utanför avtalsområde, då har du antagningen fått hjälp av Studie- & yrkesvägledare på din skola. Sedan får du besked via epost, sms eller vanligt pappersbrev hem: separat från ditt eget kansli och från det andra kansliet (i Stockholm i detta fallet).

    Jag antar att du har fått preliminärt antagningsbesked redan. På samma sätt kommer det även det slutgiltiga beskedet. Det kan hända att man måste gå in och själv se på antagningssida - om man kom in eller ej, men du som bor utanför Stockholm och inte har fått inloggningsuppgifterna - kommer ändå få svar på din ansökan. Alla sökande till gymnasiet får svar.

    Resultat av antagning till gymnasiet i Stockholm blir publicerat den 30 juni, se info på http://www.gyantagningen.se/ansokan-antagning/viktiga-datum.html

    Om du inte får inloggningsuppgifterna innan dess, kan du ringa/maila till Antagningskansliet i Stockholm och be att de meddelar resultat till dig på något sätt.

    Önskar dig allt väl & lycka till med ditt gymnasieval!
    ANNA