Elin
    Hej! Jag förstår inte riktigt innebörden av individuellt val. Kan man välja vilken kurs som helst att gå, eller är den kursen mer inriktad på det program du har valt?
    T.ex. jag funderar på att gå estet-teater men skulle vilja lägga till psykologi. Är det möjligt att välja psykologi som individuellt val då, eller är det beroende på vilken skola man går på?
    Och vad är den största skillnaden mellan individuellt val och programfördjupning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, både programfördjupningskurser och individuella valkurser är valbara kurser som du oftast väljer inför tvåan och trean men det är skolan som bestämmer utbudet så det kan se olika ut på olika skolor. Så det är väl en bra grej att kolla upp med de skolor du är intresserad av vilka kurser de brukar erbjuda. /Lena, Syv