Tina

    jag fick reda på att jag kommit in på offentlig upphandlare på yrgo i gbg. Jag är verkligen dålig i matte och har kollat lite kurser denna utbildning har, som inköpsekonomi och kalkyl och diagram etc, hur svår är denna matte? och hur mycket matte ingår i kursen?

    • Julia : 'vad som är Mycket matte för en person kanske är Lagom eller till och me Lite matte för en annan. Man kan ha väldigt olika åsikter om det.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Tina,
    varje anordnare av yrkeshögskoleutbildningar bestämmer vad kurserna som ingår i YH-utbildning ska innehålla. Innehåll godkänns sedan av myndighet för yrkeshögskola, men alla små detaljer i varje kurs bestäms nog "på plats" på skolan av utbildningsansvariga och av de underisande lärare. Därför kan inte t.ex jag som inte jobbar på just den yh-utbildningen svara på just den frågan.
    Du går då antingen chansa att det går bra om du gör ditt bästa, eller fråga personal på just den utbildningen.

    Allmänt gäller:
    eftersom du blev antagen, då har de utbildnignsansvariga gjort bedömning att du har förutsättningar för att klara av utbildningen.

    Det finns gratis hjälp med matten att få!
    Innehåll i mattekurserna kan du se på www.matteboken.se - där det går bra att kostnadsfritt repetera och även lära sig nytt inom matte. I många städer finns även Räknestugorna som drivs av Mattecentrum. Det är gratis att få hjälp en de räknestugorna.

    I Göteborg finns räknestugorna på ca 15 olika ställen.