Ebba
    Jag undrade vilket program eller inriktning man ska gå på gymnasiet om man vill jobba som modereporter eller modejournalist?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt och säga vilket gymnasieprogram som är bäst - du kan ju välja att gå Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning media och utveckla dina kunskaper inom media och lära dig skriva journalistiska texter och sedan utbilda dig till journalist på högskolan för att sedan inrikta dig på mode. Eller så kan du välja att gå ett gymnasieprogram som inriktar sig på mode/textildesign/stylist, på t.ex. Estetiska programmet eller Hantverksprogrammet och utveckla dina kunskaper där. /Lena, Syv