Lovisa
    Hejhej, vilket program borde jag välja om jag gillar att redigera videor?
    • Anna : menar du program på gymnasiet eller eftergymnasiala utbildningar?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lovisa,

    kika gärna på Framtid.se/yrke/redigerare och de utbildningar som rekommenderas: kan finnas inom yrkeshögskola (på eftergymnasial nivå) och på högskola-universitet samt inom andra skolformer, t.ex KKU, folkhögskola, privata utbildningar.

    Bra förberedande grundutbildning finns på flera av gymnasieskolans nationella program, t ex

    Estetiska programmet, Samhällsvetenskapsprogrammet eller Teknikprogrammet.

    Inom yrkeshögskola - kika i första hand på listan på yhguiden.se/resultat?Education. Hela utbudet av yrkeshögskoleutb. finns på www.yhguiden.se