Frågor och svar taggade med 'utbud av utbildningar' (2 st.)

    • Amira

      vad kan man söka till?

      hej Jag tog studenten för ett år sen och nu känner jag att jag vill återvända till plugget, mitt merit från gymnasiet ligger på 13,75 så min fråga är vilka program kan jag komma in med dessa poäng, jag pluggade...

      Peter: : Hej Amira,ingen vet på förhand på vilken nivå antagningsgräns kommer ligga i framtiden. Du får givetvis titta på tidigare antagningsstatistik--- men antagningsgräns kan "hamna"... Läs hela svaret
    • Elin

      Hur många utbildningar finns det?

      Hej, jag har på olika håll hört att bäst chans att få jobb är efter en yrkeshögskoleutbildning, stämmer det? och undrar också hur många utbildningar finns inom yrkeshögskola? Var finns alla de att hitta på en och samma sida/sajt? Tack på förhand!

      Julia: : Hej Elin,att yrkeshögskola uppvisar mycket bra resultat vad gäller att leda direkt till jobb, stämmer! Läs t.ex på yhguiden.se/reportage/vill-du-ha-basta-chansAngående antal YH:::man kan inte... Läs hela svaret