Therese
    Hej
    Jag undrar vad det är för intagningskrav och snitt på betyg för att komma in på elektrikerlinjen, bostadsorten är Haninge i Stockholm?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, via denna länk kan du se höstens slutantagning på olika skolor i Stockholms län när det gäller El- och energiprogrammet med inriktning Elteknik http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar.html

    Grundkravet är att man från grundskolan har minst E i matte, svenska, engelska och fem övriga ämnen vilka som helst. Ibland räcker det dock inte att bara vara behörig - är skolan populär så är det ofta många som söker och då höjs antagningspoängen och då är det bra om man har så höga betyg som möjligt i så många ämnen som möjligt.

    /Lena, Syv