Josef
    Hejsan,
    Jag har alltid och då menar jag ALLTID varit dålig på matte men har alltid varit intresserade av datorer och programmering. Jag kommer antagligen att välja Kommunikations teknik istället men vad skulle jag kunna göra för att förbättra mina matte kunskaper? Jag har svårt att förstå matten på något sätt så jag ville fråga i förväg eftersom att jag ska välja linje snart. Det är mest frågor jag är dåliga på men mina grunder verkar inte vara dem bästa heller. Jag vet inte om detaljerna är så bra, men jag kan försöka uttrycka mig bättre om ni behöver ett bättre svar för att besvara min fråga.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag tycker du förklarar på ett bra sätt dina svårigheter i matte och jag kan nog tycka att du ska fundera på om Teknikprogrammet är rätt program för dig just nu. Matten går i en otrolig fart och du måste från början ha en bra grund - har du inte den så kommer du lätt efter.

    Är du intresserad av datorer och IT kan du kanske välja ett El- och Energiprogram med inriktning Dator- och kommunikationsteknik. Det kanske kan passa dig bättre. Läs mer om programmet här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/gymnasieskolans-program/nationella-program/el-och-energiprogrammet-1.297

    /Lena, Syv