Karl
    Hej. Går Estetisk utbildning nu, funderar på att bli skjutsköterska/ambulanssjuksköterksa längrr fram i tiden. misstänker att jag behöver läsa till något. Om det är så, finns intensivkurser för det efter gymnasiet eller måste man gå ett år på varje kurs då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Naturkunskap 2 borde räcka för att söka en sjuksköterskeutbildning utifrån ett Estetsiskt program -ambulanssjuksköterska är sedan en specialistutbildning som du kan söka när du är klar sjuksköterkska och har jobbat i ett par år. Du kan läsa Naturkunskap 2 via Individuella valet på din skola om de erbjuder den eller på Komvux efter gymnasiet. //Lena,Syv