Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Habib!
    Antagningsgränser ändras, beroende av vilka meriter sökande har, som konkurrerar om platser på samma utbildning med samma startdatum och samma ort. Det går inte på förhand veta om du blir Antagen; du måste invänta antagningsbeskedet.
    Det går givetvis att titta på antagningsstatistik från tidigare antagningsomgångar men det ger endast "viss fingervisning". Antagningsgränser kan ändras ganska mycket från en antagningsomgång till nästa.
    Det du kan göra förutom att vänta på antagningsbeskedet är att fundera över vad du ska göra om du inte kommer: sök jobb, se vilka andra utbildningar du kan söka till - t.ex finns det fortfarande utbildningar inom Yrkeshögskola som är sökbara till hösten 2022.
    Några exempel på yrkeshögskoleutbildningar som är fortfarande sökbara (uppgift från 21 juni 2022):
    teknikhogskolan/technical-sales-manager
    kunskapscompaniet/logistik-och-transportledare
    nbi-handelsakademin/inkop-och-supply-management
    uddevalla-vuxenutbildning/digital-store-manager
    affarshogskolan/b2b-saljare
    ihm-business-school/agil-projektledare