Marcus

    Hej! Jag studerar på en yrkeshögskola nu och har därför sökt CSN-stöd. Detta blev dock avslaget då jag för fem år sen pluggade på en annan YH och tog CSN-stöd även då, dock bara i åtta veckor innan jag hoppade av. För att nu få CSN-stöd så krävs tydligen ett intyg på att jag fullföljde studieplanen förut, vilket jag kontaktat skolan för att få. Skolan säger dock att då programmet jag läste inte längre finns och de flesta i personalen från förr inte jobbar kvar så ett sådant intyg kan vara svårt att få tag på, min fråga är då hur detta är möjligt? Någonstans i något arkiv måste det väl ändå finnas en rapport på huruvida jag följde studieplanen eller ej? Finns det någon annan än skolan jag kan kontakta, då de inte var till särskilt stor hjälp? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus,
    kontakta MYH som är tillsynsmyndighet för yrkeshögskoleutbildningar. Kontkatuppgifter finns på myh.se/Kontakt