M.M

    Hej! Finns det någon YH utbildning/högskola med inriktning IT som inte kräver just matematik B?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, se gärna utbud på yhguiden.se/Data-IT och så får man titta på behörighet till varje enskild yh.
    Jag ser på yhguiden.se/utbildning/xenter-botkyrka/3d-tekniker att endast matte 1 krävs, och på yhguiden.se/utbildning/cm-education-ab/speldesign-futuregames att matte ej nämns, och det måste betyda att högre betyg i matte än godkänt i matematik 1 ingår inte inom behörighet till just den här yh - och så får man ta och titta på varje utbildnings krav.