Elin
    Jag har precis gjort mitt gyval och är jättebesviken på mitt första handsval och på hela ordningen av listan... Jag vet att jag kommer in på mitt första och därför kan jag inte komma in på de andra skolorna under där jag egentligen skulle ha velat gå och den jag verkligen hade velat gå som jag dessutom kom in på satte jag som fjärdehandsval.. Finns det något man kan göra nu eller får jag stå ut med det valet nu?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag antar att sista datum för omval har varit i just din kommun så om du vill ändra något som måste du göra det på manuell väg. Risken med det är att du kommer in i mån av plats på den skola du då väljer först. Det är inget problem om det finns platser - men det kanske du inte vet än så det allra bästa är nog att ha is i magen och vänta till slutantagning. Ta då kontakt med din gymnasieantagning i ditt län för att se om det är lång kö till just den skola du vill in på. Är det inte det så kanske du kan komma in där ändå utan problem. /Lena, Syv