Elev

    Hej, jag fick mitt första handsval och jag hade valt teknikvetenskap för att det är en bredd linje och det var nått som jag hade tänkt på sen sjuan. Under sommaren så insåg jag att jag absolut inte ville ha mitt första vals skola eller program. Jag vill istället ha medieteknik och jag kan absolut inte tänka mig att åka till den skola i tre år. sen 1 juli har jag ångrat mig mycket, blivit deprimerad. Är på semester just nu och jag kan inte njuta av det. Snälla hjälp vad ska jag göra det. Jag mår jätteilla??

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

     Hej!

    Vilken utbildning och på vilken skola vill du gå?

    Det är givetvis inte bra att du mår dåligt och inte kan njuta av din semester.

    Jag undrar om du vet att Inriktning på Teknikprogrammet läser man från årskurs 2, så om den skola där du idag är Antagen, erbjuder även den inriktningen som du vill gå, så är det mycket möjligt att du ska få gå "rätt" inriktning (därför att man brukar låta eleverna i år1 på gymnasiet välja inför år2 bland de inriktningar som just den skolan kan erbjuda).