Vlademir
    Hej, jag har fått två 2st C och ett E på tre del moment, vad blir mitt betyg? får jag ett D eller E?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Vlademir,
    det är en fråga, som du får ställa till din lärare. Läraren sätter betyg utifrån helhetsbedömning och även ibland med hjälp av det nationella provet. Det finns inga regler som gäller i situationen när olika delmoment betygsätts - ang. vad en elev bör få i betyg på hela kursen.
    Det är tyvärr så att vi inte kan hjälpa dig i detta fallet.
    Du får fråga din lärare eller vänta och se vad du får för betyg.
    Jag vågar inte ens gissa, för att det kan vara så att den delen i kursen som du fick E på är den största eller den viktigaste och i så fall kanske du får E i betyg på hela kursen.

    Vad du kan göra är att be om ett samtal med läraren och påtala att du är beredd att göra extra uppgifter för att du vill ha högre betyg.

    Önskar dig allt väl! Återkom gärna om du har andra frågor.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare