Emil

    Hej! Jag ska hålla mig kort och konsist. Jag har godkänt betyg i matematik 3b men programmet jag vill studera på högskolan kräver 3c som behörighet men när jag försöker söka matematik 3c på komvux så blir jag ej antagen eftersom jag redan har godkänt betyg i matematik 3b. Måste jag läsa matematik 4 för att kunna söka programmet på högskolan eller hur ska jag gå tillväga?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kan läsa matte 4; du kan också se om du kan göra prövning i matte 3c och du kan  vända dig till rektorn på komvux för att förklara situationen och be om att få läsa matte 3c (pga din utb kräver det betyget så du vill Behörighetskomplettera,ej konkurrenskompletters).

    Studie- och yrkesvägledare