Sabrina
    Hej
    Jag har precis fått antagningsbesked från yrkehögskolan att jag blev reservplaserat nr 47 tandsköterska växjo och reserv nr 91 karlstad
    ska man ens tänka om antagen ändå?
    • Milla : Det brukar finnas 35 platser på yrkeshögskoleutb.till tandsköterska. Därför är det ganska osannolikt att reserv nr.47 skulle komma in. Reserv nr.91 har ännu mindre chans att komma in. Teoretiskt sett är det inte omöjligt, men i praktiken - tror jag - inte tidigare har hänt. :(

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om de som är antagna avstår sina platser kommer personer från reserv möjlighet att bli antagna.