Denche
    Vad händer om jag inte klarar mina 2500 poäng i år tre, bugglinjen? Valde till Svenska 3 och Engelska 6 (högskoleförberedande), men nu har jag ångrat mig o vill hoppa av dom kurserna o då kommer jag inte få 2500 poäng. Så jag undrar vad som kommer att hända då jag får under 2500 poäng.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ajdå, jag antar att du går ut nu till sommaren och inte hinner läsa annat. För att få ut en examen måste du ju ha läst minst 2500 kurspoäng. Om du inte hinner läsa in dessa 200 poäng så får du se över möjligheten att plugga till dessa på Komvux i höst. Kan det vara en lösning? /Lena, Syv