kim
    Jag vill bli sjukgymnast eller idrotts lärare men jag går sam media och vill inte byta linje. Kan jag fortfarande plugga vidare på högskolan som lärare eller sjukgymnast även fast jag gick sam media?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du siktat in dig på olika yrken! Du behöver för att bli sjukgymnast lägga till Naturkunskap 2 och se till att ha minst E i kurserna Matte 2, Samhällskunskap 1 och Idrott 1. För att bli idrottslärare behöver du inte lägga till några kurser förutom dom du redan har. /Lena, Syv