jade
    hej, det är jag igen. Men med tanke på att jag gick i en helt annan linje(Naturbruk) som är helt annorlunda,blir jag förvirrad om vad jag måste göra och hur ska jag göra för att på något sätt ändå kunna läsa juridik sen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Jade!

    Du kan alltid boka tid hos Studie- & yrkesvägledare på Komvux i den kommunen, där du är folkbokförd. Du tar med dig alla dina tidigare betyg och ni sitter tillsammans och går igenom vad du har betyg i och vad som fattas.
    Sedan gör ni upp en studieplan om hur, när och var du ska läsa de kurser som fattas.
    Det är det bästa rådet jag kan ge dig.

    Vilken kommun är du folkbokförd (skriven) i?
    Har du Slutbetyg eller Examensbevis från Naturbruksprogrammet? Eller om du kanske har ett Samlat betygsdokument eller Studiebevis?
    Det är olika regler för olika typer av utbildningsdokument.

    En person i din ålder kan ha fått gymnasiebetyg i det gamla systemet (betyg IG-MVG) eller i det nya systemet (betyg F-A). Beroende på vad som står som överskrift, RUBRIK på det dokumentet som du har fått, är det olika regler.

    När du inte uppger alla nödvändig information, är det omöjligt att ge ett bra råd.
    Du får välja att berätta mer eller att boka tid hos SYV på Komvux i din kommun.

    Önskar dig en fortsatt trevlig sommar!
    ANNA