Linda
    Jag gillar bara en skola och om drygt 1 vecka ska vi ge in våra val.Är det okej att bara ha en skola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du tror att du med dina betygspoäng till våren kommer in på den skolan du valt så kan det ju funka. I april kommer de preliminära poängen ut och då öppnar även omvalet. Utifrån den poängen får du göra en bedömning om det räcker med ett val. Räknar du med att ligga mycket över den preliminära poängen så kan det funka med ett val. Dock kan det vara bra att fram till omvalet kanske fundera över ett eller två val till utifall att. Boka tid med Syv på din skola i omvalet för att få hjälp om du behöver det. /Lena, Syv