Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sadia,

    du måste få svar från gymnasieantagningskansliet (ditt gymnasieantagningskansli). Annars så kan du lägga in din ansökan senare, under omvalsperioden senare på våren. De ansökningar som ligger sista dagen under omval är de som gäller. Det är alltså inte kört om du inte kan göra val under just valperioden. Prata också med SYV-en på din skola där du läser nu. SYV kan på sin inloggning lägga in din ansökan, om du meddelar hur du vill att din ansökan ska se ut (det är inget som SYV-ar rutinmässigt gör men i undantagsfall, om du inte kan komma in i Dexter för att lägga in din ansökan, så borde SYV på din skola vara behjälplig med det, tycker jag).
    Lycka till med ditt gymnasieval!

    Studie- och yrkesvägledare
    • Sadia :

      Det va inte så jag menade jag menar när jag ska göra mitt riktiga val i sommaren om jag kan gå utomlands och fortfarnade få till gång att söka mitt val i dexter

    • Anna : Ställ din fråga till gymnasieantagningskansliet. Olika kommuner och olika gymnasieantagningskanslier agerar på olika sätt. Vi på FRåGA SYV kan inte svara mer än vad du kan läsa i svaret, ovan.