mansoora
    jag går i nian iår och jag har inte valt språkval i de senaste tre år... min fråga är att kan jag läsa ett modernspråk från början när jag går på gymnasiet?!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Mansoora!
    Ja, du kan börja med Moderna språk 1 (nybörjarkurs) på gymnasiet.
    I vissa program ingår Moderna språk som obligatoriska (Samhällsvetenskaps-, Ekonomi-, Naturvetenskaps- och Humanistiska).
    På övriga gymnasieprogram är inte Moderna språk obligatoriska men man får läsa dem som programfördjupande kurser eller inom Individuellt val.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA