Mergim
    Hejsan. Jag har bara 200 poäng just nu tror ni det finns chans att jag kommer in på ekonomiprogrammet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Mergim,
    jag undrar om du menar Ekonomiprogrammet på gymnasiet eller på högskolan?
    Läser du grundskolekurserna nu eller läser du på gymnasiet?

    Vad poängen blir /lägsta antagningspoäng/ i framtiden är det ingen som vet. Allmänna råd är att sträva efter så höga betyg som möjligt och söka flera oLIKA alternativ - t.ex. Ekonomiprogrammet för flera olika skolor eller om man vill gå på en viss skola, sök olika program på samma skola och sedan även några program på andra skolor, så att du inte blir utan utbildningsplats.

    Om du uppger var i landet du bor samt om du nu läser på grundskole- eller på gymnasienivå, kan jag ge dig ett bättre svar.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare